SELAMAT DATANG KE BLOG BErPujAnggA DoT cOM

Tuesday 18 June 2013

KEEP IN TOUCH

Friend keep in touch ya!!pesan seorang kepada temannya.Walau apa pun terjadi kita tetap kawan,tenggelam dan timbul bersama.Takutnya saya kehilangan seorang insan bernama kawan.Fobianya saya menerima SMS  dari kawan lama . Semuanya sebab ayat nie "kak,saya nie adik zulkefli,abg saya dah sebulan meninggal.saya try contact akak nak gtau tapi tak jumpa no."

  Yes dia bernama arwah zulkefli,budak Smk muhd.ali Ranau sabah.2007 kami kenal secara tak sengaja.Masa tu gila chat,dan masa tu sebenarnya chat dengan sepupu dia.Mungkin takdir ,suatu hari tue borak dengan sepupu dia,sepupu dia pass fon p tempat dia.Serasi bercakap ..bla...bla...bla...terjadilah ikatan persahabatan.

  Dia budak MIAT unikl.Nama panjang malaysian institute aviation tech.Kira mekanik kapal macam tu,dalam tahun akhir.Banyak jugalah tahu pasal dia,stdy dia,family dia,awek dia.Gaduh dengan awek mengadu dengan kita.Kira kitorg rapat tapi tak pernah jumpa dan tak pernah fikir pun untuk bercouple kata orang.Kadang-kadang menjadi penasihat kita nie ar.Serius saya rindu kawan seperti dia.

  Pertama dan terakhir dia paksa saya ikut permintaan dia.Walaupun hanya untuk 5minit.Permintaan dia nak jumpa saya.Hari raya 2008,kebetulan masa tu abang saya bertunang p tempat dia di Ranau.Dan kebetulan time tu lepak kejap di Poring Ranau.Dia pun sengaja ajak family dia p poring time tu,lama juga dia tunggu.Dalam hujan.Just say assalamualaikum,chat x?pas tu snap pict.sweet x??lepas tu balik.

Paling-paling tak sangka permintaan dia tu adalah pertama dan terakhir kami jumpa.Allah maha mengetahui ,apa hikmah kami berkenalan n bersua hanya 5minit.Cerita di sebaliknya saya pernah mengabaikan dia sebagai kawan saya.Dia mengadu saya tak pedulikan,dia mms gambar berdua kitorg.Jahatnya saya.sebulan saya Tak contact dia.Bila adik dia sms,saya terduduk lemah.Sampai sekarang saya rasa bersalah sangat dekat dia. Dia accident masa dengan motor masa balik dari keja.

Alfatihah buat arwah,moga dia memaafkan saya.Saya belajar untuk menghargai erti sebuah persahabatan.Andai masa boleh diputar,saya akan selalu keep in touch dengan dia.Dengar keluhan dia,saya tak nak menyesal seperti sekarang.

Diberi kesedaran satu nikmat. Alhamdullilah!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...