SELAMAT DATANG KE BLOG BErPujAnggA DoT cOM

Wednesday 24 August 2011

DIA

     Semenjak enam tahun lalu semua berubah.Metal punya hal,korang ada macam aku ni?Mesti geleng-geleng kepala punya.Tahu tak aku mempunyai tanggungjawab lagi berat dari korang,setuju??
aku sendiri tak pernah mengimpikan kehidupan macam ni.So bad,korang tahu apa yang aku rasa?apa yang aku alami?

  Cerita bermula apabila seorang insan meninggalkan kami.Seorang insan yang benar-benar kami sayang,sumber ilham dan semangat pada kami.Dia IBU,dia AYAH,dia PELINDUNG,dia DOKTOR,dia NURSE,dia AKAUNTAN.Semua adalah dia.Dia hanya orang kampung,tidak mempunyai ijazah, diploma, sijil, pmr, srp, spm,upsr. Tidak kenal huruf pun.Hebatnya dia bila mampu bertahan sendiri 15tahun tanpa suaminya.Aku setia macam dia?Mudah-mudahan.

Korang ada macam aku?
aku rasa korang tak rasa macam aku rasa.Tekanan hebat sepanjang masa.Kenapa?ok,
pertama sekali korang pernah tak rasa di timpa macam-macam masalah?Orang sana-sini mengadu itu ini.Dan aku sebagai insan biasa tak mahu jadi seorang yang mengecewakan.oleh itu aku cuba mencari penyelesaian.
kedua.korang rasa apa bila adik-beradik korang mengadu masalah.mesti anggap itu biasakan.ok kalau masalah tu sekali sekala datang semua boleh terima.Tapi kalau bertalu-talu macam mana?sebagai kakak sulung semuanya mesti mencari penyelesaian.

Aku mempunyai tanggungjawab lagi berat dari korang,setuju??
Aku umpama pelengkap.Setiap yang bocor aku kena tutup elak komplikasi.Aku macam formula math mungkin.Diguna untuk penyelesaian.Cukup??

Semua macam mimpi ngeri buat aku.Aku rasa nak tamatkan mimpi negeri nie.Sebab aku tidak kuat macam orang lain.Aku tertekan.senyum luaran,dalaman tak tahu macam mana.Korang tolong faham aku.Jangan paksa aku.

-------------------------------------------------------------------------------------------------


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...